SKBGYM - Crossgym for børn 8 - 12 år

Crossgym for børn 8 - 12 år

  • Instruktør
  • Simon Bo Søegaard Kristensen
  • Mandage kl. 18.30 – 19.30
  • Morten børup hallen - Gymnastiksalen
  • 750 kr.
  • Alle fra 8 - 12 år

Om holdet

Crossgym for børn 8-12 er et hold der låner en masse øvelser fra Crossfit, men hvor det hele er tilrettet unge og konkurrencedelen er smidt væk.

Træningen er for alle uanset køn og niveau. Det hele handler om at have det sjovt, kom til at svede, presse sig selv lidt, samt at lære hvad det vil sige at lave fysisk træning.

Så hvis du kan lide crossfit, Seven minutes, OCR løb (google det, det er fedt), Calisthenics træning, så er dette hold lige noget for dig.

Praktisk information

Træningssted og -tid
Crossgym for børn træner mandage i Morten Børup hallens gymnastiksal, kl. 18.30 – 19.30

Sæson
Mandag den 31. august 2020 til mandag den 29. marts 2021

Prøvetræninger
De første 2 gange er prøvetræninger, hvorefter tilmeldingen er bindende. Vi anbefaler at tilmelde sig holdet, når tilmeldingen åbner for at sikre sig en plads. Finder man efterfølgende ud af, at holdet ikke er for én, melder man fra ved at sende vores kasserer, Lisbeth Nygaard, en mail på kasserer@skbgym.dk – Det indbetalte beløb vil herefter blive tilbagebetalt.

Fortrydelse af tilmeldingen skal ske skriftligt senest dagen før 3. træning. Herefter refunderes kontingentet ikke.

Kontingentsats
750 kr. for hele sæsonen.
Sidste frist for tilmelding er den 7. december 2020

Vedr. fotografering
Ved tilmelding til holdet, accepterer du, at der må tages billeder af dig/dit barn/dine børn, som kan bruges til Skanderborg Gymnastikforenings hjemmeside, trykte og social medier som Facebook, Instagram, flyers, plakater og lignende. Billederne kan anvendes til markedsføring.

Skanderborg Gymnastikforening - En forening for alle

For at få den bedste oplevelse ud af træningen, kommer vi her med nogle anbefalinger til påklædning.

På springhold anbefaler vi:

  • Der bæres tætsiddende tøj som ikke hindre bevægelsesfriheden.
  • Hættetrøjer frabedes
  • Langt hår sættes op. Helst i en knold men som minimum i hestehale – Der skal altid medbringes hårelastik
  • Der springes enten i bare fødder eller gymnastiksko – Det er ikke tilladt at springe i strømpefødder.

På rytme og motionshold anbefaler vi:

  • Der bæres almindeligt trænings tøj til motion og bevægelse – ved særlige behov vil instruktøren anvise.

På Yoga anbefaler vi (til afslapning):

  • Medbring tæppe
  • Trøje
  • Varme strømper

Husk at medbringe drikkedunk.

For at gymnasterne og instruktørerne får den bedste oplevelse ud af træningen, anbefaler vi:

  • At man er klædt i tøj, som man kan bevæge sig i, samt er klar til træning.
  • Der bliver meldt afbud til instruktøren, enten via. sms eller mail.
  • At gymnasterne informerer instruktøren, hvis de har behov for at forlade salen.
  • At forældre ikke er til stede i gymnastiksalen, men er velkomne i hallen.
  • At man informerer instruktøren, hvis der er særlige forhold, f.eks. diabetes, epilepsi, ADHD mv.
  • At der bliver bakket op om instruktørernes aktiviteter, der foregår under træningen samt sendte mails.

Tilgengæld får I instruktørere, som:

  • møder glade op.
  • er med på noget sjov.
  • kan skelne imellem indivier.
  • er velforberedte og engagerede i træningen.

Gymnasterne er dækket af egen ulykkesforsikring og vi anbefaler kraftigt at der tegnes en ulykkesforsikring (hvis man ikke har) ved ens forsikringsselskab.