SKBGYM - Ropeskipping fra 4 klasse

Ropeskipping fra 4. klasse

  • Instruktør
  • Sara Baagøe Bové
  • Hjælpeinstruktør
  • Olivia Meyer Johnsen
  • Torsdage kl. 18.00 - 19.00
  • Morten børup hallen - Gymnastiksalen
  • 700 kr.
  • Gymnaster som går i 4 klasse og op
  • Begynder, letøvede og øvede

Om holdet

Ropeskipping er for dig, der elsker og synes det er sjovt at sjippe

Sjipning er en fantastisk måde at få pulsen op på samt at få motion.

Når vi sjipper bruger vi både enkeltov og svingtov og hopper i forskellige takter.

Vi arbejder samtidig med en serie, som vi viser frem til gymnastik opvisningen. Sjipning er en sport, hvor alle kan være med så kom med god energi og et dejligt humør.

Praktisk information

Træningssted og -tid
Ropeskipping fra 4. klasse træner torsdage i Morten Børup hallens gymnastiksal, kl. 18.00 – 19.00

Sæson
Torsdag den 02. september 2020 til torsdag den 01. april 2021

Prøvetræninger
De første 2 gange er prøvetræninger, hvorefter tilmeldingen er bindende. Vi anbefaler at tilmelde sig holdet, når tilmeldingen åbner for at sikre sig en plads. Finder man efterfølgende ud af, at holdet ikke er for én, melder man fra ved at sende vores kasserer, Lisbeth Nygaard, en mail på kasserer@skbgym.dk – Det indbetalte beløb vil herefter blive tilbagebetalt.

Fortrydelse af tilmeldingen skal ske skriftligt senest dagen før 3. træning. Herefter refunderes kontingentet ikke.

Kontingentsats
700 kr. for hele sæsonen.
Sidste frist for tilmelding er den 07. december 2020

Vedr. fotografering
Ved tilmelding til holdet, accepterer du, at der må tages billeder af dig/dit barn/dine børn, som kan bruges til Skanderborg Gymnastikforenings hjemmeside, trykte og social medier som Facebook, Instagram, flyers, plakater og lignende. Billederne kan anvendes til markedsføring.

Skanderborg Gymnastikforening - En forening for alle

For at få den bedste oplevelse ud af træningen, kommer vi her med nogle anbefalinger til påklædning.

På springhold anbefaler vi:

  • Der bæres tætsiddende tøj som ikke hindre bevægelsesfriheden.
  • Hættetrøjer frabedes
  • Langt hår sættes op. Helst i en knold men som minimum i hestehale – Der skal altid medbringes hårelastik
  • Der springes enten i bare fødder eller gymnastiksko – Det er ikke tilladt at springe i strømpefødder.

På rytme og motionshold anbefaler vi:

  • Der bæres almindeligt trænings tøj til motion og bevægelse – ved særlige behov vil instruktøren anvise.

På Yoga anbefaler vi (til afslapning):

  • Medbring tæppe
  • Trøje
  • Varme strømper

Husk at medbringe drikkedunk.

For at gymnasterne og instruktørerne får den bedste oplevelse ud af træningen, anbefaler vi:

  • At man er klædt i tøj, som man kan bevæge sig i, samt er klar til træning.
  • Der bliver meldt afbud til instruktøren, enten via. sms eller mail.
  • At gymnasterne informerer instruktøren, hvis de har behov for at forlade salen.
  • At forældre ikke er til stede i gymnastiksalen, men er velkomne i hallen.
  • At man informerer instruktøren, hvis der er særlige forhold, f.eks. diabetes, epilepsi, ADHD mv.
  • At der bliver bakket op om instruktørernes aktiviteter, der foregår under træningen samt sendte mails.

Tilgengæld får I instruktørere, som:

  • møder glade op.
  • er med på noget sjov.
  • kan skelne imellem indivier.
  • er velforberedte og engagerede i træningen.

Gymnasterne er dækket af egen ulykkesforsikring og vi anbefaler kraftigt at der tegnes en ulykkesforsikring (hvis man ikke har) ved ens forsikringsselskab.