fbpx
Hjælp til mentoclub

Få hjælp til Mentoclub

Til registrering af vores medlemmer, håndtering af kontingenter samt alt kommunikation såvel på de enkelte hold som imellem alle vores frivillige, har Skanderborg Gymnastikforening valg at benytte Mentoclub.

Mentoclub er et klubsystem hvor brugervenlighed vægtes højt, så alle skal kunne anvende Mentoclub uden at skulle være IT-ekspert eller modtage undervisning i det

Systemet er lavet i et moderne stilrent design, som løbende vil blive opdateret og tilpasset, med henblik på brugervenlighed og fremtoning.

Herunder kan du med fordel finde hjælp til brug af systemet og kan du ikke finde det du søger, kan du kontakte én i bestyrelsen. Kontaktoplysningerne finder du under kontakt os i menuen.

Vi anbefaler at benytte Google Chrome eller Microsoft Edge.

Generelt

Hvordan opretter jeg en profil?

Det gør du ved at gå ind på https://skbgym.dk/bliv-medlem og udfylder alle felterne.

Profilen skal oprettes for det medlem, som skal gå på det enkelte hold. F.eks. hvis det er dit barn, som skal tilmeldes et hold, skal du oprette dit barn som medlem.
Du kan med fordel oprette dig selv først og derefter oprette en underprofil til din profil – se mere under Hvordan opretter jeg en underprofil.

Husk at tjekke at fødselsdato osv. er korrekt udfyldt, da ved fejl i datoen  kan du måske ikke se de korrekte hold.

Derefter vil du modtage en mail med et bekræftelseslink. Når du har bekræftet oprettelsen, er du klar til at logge ind og tilmelde dig et hold i foreningen.

Hvordan opretter jeg en underprofil?

Dette gøres ved at du logger ind på din egen profil, den som skal være hovedprofil, også klikker på Tilføj underprofil i menuen under dit billede.
Herefter udfyldes blot den formular man bliver mødt af.

Fremadrettet vil du have adgang til begge profiler, ved blot at logge en på din egen profil (hovedprofilen).
Du vil have mulighed for at skifte mellem profiler i højre hjørne, hvor dit navn står.

Kan jeg tilføje mere end en mailadresse, og hvad bliver den brugt til?

Ja, du har mulighed for at tilføje en sekundær e-mailadresse.

Hvis der er angivet en (eller flere) sekundær(e) e-mailadresser, vil man både på den primære e-mailadresse og de(n) sekundære e-mailadresse(r) modtage mailbeskeder vedr. opkrævninger, beskeder og invitationer til events.

Hold tilmelding

Hvordan tilmelder jeg mig et hold?

Du logger ind på din medlemsprofil, vælger Hold ⇒ Tilmeld hold, tilføjer de hold du vil tilmeldes og går til betaling.

Først når betalingen er gennemført er du tilmeldt holdene.

En faktura vil blive tilgængelig på dine profil.

Jeg har svært ved at fnde det rigtige hold, hvad gør jeg?

Du har mulighed for at søge ved at bruge søgefeltet eller bruge filtre.
Her kan du sortere på hvornår holdene træner, hvor de træner, kategori og om der stadig er plads på holdet.

Jeg kan ikke se det ønskede hold, hvad gør jeg?

Hvis du ikke kan se holdet, skyldes det at din alder ikke passer til det aktuelle hold.

Det kan ske, at du har tastet forkert fødselsdato ind eller at holdet ikke er møntet til en på din alder.


Tag evt. fat i foreningen for hjælp hertil, find kontaktoplysninger her.

Hvordan tilmelder jeg mig ventelisten på et hold og hvordan fungere denne?

Denne funktion bliver først tilgængelig når holdet er fyldt. Når dette sker, vil du kun kunne tilmelde dig ventelisten og ikke selve holdet.

 

Dette gøres på samme måde som ved tilmelding til hold. Hvis der efterfølgende bliver plads på holdet, bliver denne tilbudt til nr. 1 på ventelisten, dette medlem har så mellem et bestemt antal timer til at bekræfte tilmeldingen, altså logge ind på medlemsprofilen og foretage endelig tilmelding og betaling.


Gøres dette ikke inden for tidsfristen, går denne plads videre til nr. 2 på listen og nr. 1 fjernes fra ventelisten.

Udmeldelse/passivitet

Hvordan udmelder jeg mig, eller anmoder om at blive gjort passiv?

Dette gøres ved at logge ind på din medlemsprofil, også vælge menupunktet der hedder Passivitet/udmeldelse, herefter følges vejledningen blot.

Fletning af profiler

Jeg har oprettet to selvstændige profiler, men ville gerne have dem flettet i stedet, hvordan gør jeg dette?

Dette gøres ved at logge ind på din medlemsprofil, den profil du ønsker skal være hovedprofil.

Herefter vælger du menupunktet der hedder Fletning af profiler også indtaster mailadressen på det medlem du ønsker at flette som underprofil.

Handlingen skal bagefter bekræftes af både det andet medlem, samt en administrator.

Økonomi

Hvordan tilføjer jeg mit betalingskort?

Dette gøres ved at logge ind på din medlemsprofil, også vælges fanen “Økonomi”.

Herefter skal du godkende betingelserne, hvorefter du skal trykke på “Tilføj kort”, hvorefter du vil blive viderestillet til en betalingsgateway.

Alt der vedrører dit betalingskort foregår via en SSL krypteret forbindelse, der ligger hos QuickPay.

Kan jeg tilføje mit kort i samtidig med en betaling?

Ja, på alle manuelle opkrævning (altså opkrævninger der er sendt til dig og ikke event-tilmeldinger eller webshop køb) kan du.

Du skal blot sætte kryds i feltet Gem kortoplysninger til senere brug.

Hvordan redigere/opdaterer jeg mine kortoplysninger?

Dette gøres ved at logge ind på din medlemsprofil, også vælge fanen Økonomi.

Her har du mulighed for at slette det tilknyttede betalingskort og tilføje et nyt.

Hvordan får jeg adgang til mine kvitteringer?

Dette gøres ved at logge ind på din medlemsprofil, også vælge fanen Økonomi, her vil alle dine kvitteringer ligge.

Hvordan betaler jeg en manuel opkrævning?

Dette gøres ved at logge ind på din medlemsprofil, og vælge fanen Økonomi.

Herunder skal du finde en ubetalte faktura i oversigten, klikke på denne og vælge Gennemfør betaling i bunden.

Beskeder

Jeg har modtaget en notifikation om at der er kommet en besked til mig, hvad gør jeg?

Den nemmeste måde at læse beskeden på, er blot at klikke på linket i mailen/SMS’en.
Dette vil sende dig direkte ind til beskeden.

Alternativt kan du vælge at logge ind på din medlemsprofil, også oppe ved siden af dit navn klikke på kuverten (her vil der også stå et tal der angiver, hvor mange ulæste beskeder du har liggende).

Kan jeg svare tilbage på en besked?

Nej det er ikke muligt, men man kan altid finde kontaktoplysninger i systemet eller på hjemmesiden, så man her kan skrive til den pågældende.

Hvordan ser jeg de vedhæftede filer?

Dette gør du ved blot at klikke på den vedhæftede fil, herefter vil denne åbne op.

Kan jeg altid senere logge ind og se beskederne?

Ja, beskederne vil ligge tilgængelig på din medlemsprofil, indtil de slettes enten af dig eller af en administrator.

Beskeden jeg leder efter ligger ikke i indbakken, hvad gør jeg?

Dette kan skyldes at beskeden er af ældre dato og at den nu derfor ligger i dit arkiv. Arkivet finder du ved at klikke på “Arkiv” ved siden af “Indbakke”. Her er beskederne grupperet efter dato.

Det kan også skyldes at du, en administrator eller systemet har slettet beskeden, systemet sletter automatisk beskederne 6 mdr. efter de er blevet sendt, medmindre andet er valgt af en systemadministrator.

Event

Hvordan tilmelder jeg mig et event?

Her skelner systemet på om du er medlem af foreningen og dermed allerede har et login til systemet eller om du er en ekstern gæst.

Ved medlemmer skal du blot logge ind på din medlemsprofil, finde det aktuelle event og trykke tilmeld, udfylde evt. ekstra oplysninger samt evt. vælge pris også trykke bekræft tilmelding.
Hvis der er betaling tilknyttet, vil tilmeldingen først være endegyldig når der er betalt.

Hvis du er en ekstern gæst, finder du det event du vil deltage i, også klikker tilmeld.


OBS: Du kan kun tilmelde dig events der er åbne for eksterne gæster, ellers vil du skulle inviteres af en administrator.
Når du har trykket tilmeld, skal du vælge “Fortsæt som gæst”, udfylde de krævede oplysninger og bekræfte tilmeldingen.
Herefter vil du modtage en bekræftelse på mail.

Jeg kan ikke tilmelde mig et event, hvorfor?

Dette kan skyldes flere ting.

Det kan ske du ikke opfylder kravene for deltagelse i eventet, at tilmeldingsdatoen er overskredet eller at maks deltagerantal er opnået.

Bliver events automatisk synkroniseret over i min private kalender?

Ja det vil de blive, hvis du har aktiveret synkroniseringen og sat kryds i feltet ”Synkroniser Begivenheder”

Jeg fik ikke betalt tilmeldingsgebyret i forbindelse med min tilmelding, hvad gør jeg?

Her skelner systemet igen på medlemmer af foreningen og eksterne gæster.

Medlemmer vil blot skulle logge ind på deres profil, og finde det pågældende event under “Mine begivenheder” (med parentes: “Ikke betalt”). Her skal man blot klikke på denne begivenhed også vil man blive viderestillet til fakturaen, hvorfra man vil kunne betale regningen.

Ved eksterne gæster vil man modtage en mail med et link, hvortil betalingen kan ske.

Hvordan afmelder jeg med et event?

Dette gøres ved, at du finder det aktuelle event også blot trykker “Afmeld”.

Jeg har afmeldt mig et event med betaling, hvordan får jeg pengene retur?

Pengene vil automatisk blive tilbageført til det betalingskort du brugte, i forbindelse med tilmelding.

Hvor kan jeg se hvem der ellers deltager i et event?

Det kan du gøre ved, at gå ind på eventet og klikke på tallet over “Deltager”.

Det kræver dog du er logget ind på din medlemsprofil.

Jeg er inviteret til en begivenhed, kan jeg vælge at jeg ikke deltager?

Ja, det gør du ved at klikke ”Deltager ikke” lige under “Tilmeld knappen” på det pågældende event.

Kan jeg se hvem der ellers er inviteret og om de deltager eller ej?

Ja det kan du, du skal blot klikke på tallet over “Inviterede” på siden for det pågældende event.
Det kræver dog du er logget ind på din medlemsprofil og selv er inviteret.

Dem der deltager er markeret med et grønt flueben, dem der ikke deltager er markeret med et rødt kryds og dem der endnu ikke har svaret er markeret med et gråt spørgsmålstegn.